8 maja 2025 r. odbyło się uroczyste podsumowanie konkursu ortograficznego „O Pióro Burmistrza”, organizowanego dla uczniów szkół podstawowych z Gminy Tuchola. Celem konkursu było promowanie poprawności językowej oraz rozwijanie umiejętności ortograficznych wśród dzieci i młodzieży.

Łącznie do konkursu przystąpiło 41 uczestników – 21 w kategorii klas IV–VI oraz 20 w kategorii klas VII–VIII. Uczestnicy reprezentowali wszystkie szkoły podstawowe z terenu gminy.

Tekst dyktanda przygotowała Hanna Szramka, dyrektor Miejskiej Biblioteki Publicznej w Tucholi i przewodnicząca jury. Prace zostały ocenione przez komisję w składzie:

Hanna Szramka – przewodnicząca jury, dyrektor MBP w Tucholi, autorka dyktanda

Małgorzata Borkowska – nauczyciel polonista, SP nr 5 w Tucholi

Monika Słomińska – nauczyciel polonista, SP nr 2 w Tucholi

Danuta Wiśniewska – nauczyciel polonista i anglista, SP nr 3 w Tucholi

Magdalena Grochowska – nauczyciel polonista, bibliotekarz, SP nr 1 w Tucholi

Anna Kozłowska – sekretarz jury, starszy bibliotekarz MBP w Tucholi

Po dokładnej analizie wszystkich prac komisja wyłoniła zwycięzców w dwóch kategoriach wiekowych:

 

Kategoria klas IV–VI

I miejsce i „Pióro Burmistrza” zdobyła:

Natalia Stanek – Szkoła Podstawowa nr 5 w Tucholi

II miejsce: Olga Gierszewska – Szkoła Podstawowa nr 1 w Tucholi

III miejsce: Kamil Laskowski – Szkoła Podstawowa nr 5 w Tucholi

  

Kategoria klas VII–VIII

I miejsce i „Pióro Burmistrza” zdobyły ex aequo:

Marlena Ochendal – Szkoła Podstawowa nr 5 w Tucholi

Lena Pochwałowska – Szkoła Podstawowa nr 5 w Tucholi

II miejsce (również ex aequo):

Jagoda Rychlik – Szkoła Podstawowa w Raciążu

Katarzyna Siniło – Szkoła Podstawowa nr 1 w Tucholi

III miejsce:

Amelia Spica – Szkoła Podstawowa nr 2 w Tucholi

Jury jednogłośnie podkreśla, że poziom konkursu był bardzo wysoki. Uczniowie wykazali się znakomitą znajomością zasad ortografii i interpunkcji, a ich zaangażowanie i koncentracja zasługują na uznanie. Podczas oceny komisja zwróciła szczególną uwagę na poprawność zapisu, stosowanie trudnych form ortograficznych oraz estetykę pracy.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17