Form of Work
Książki
(54)
E-booki
(16)
IBUK Libra
(16)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Status
available
(44)
unknown
(8)
unavailable
(4)
Branch
Wypożyczalnia dla dorosłych
(29)
Wypożyczalnia dla dzieci
(8)
Czytelnia
(19)
Author
Łobocki Mieczysław
(5)
Ogonowska Agnieszka
(2)
Ptaszek Grzegorz
(2)
Wyczesany Janina
(2)
Śliwerski Bogusław
(2)
Barbara Winczura
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Beata Cytowska Barbara Winczur
(1)
Bednarski Leszek (nauki prawne)
(1)
Bernasiewicz Maciej
(1)
Bielski Janusz (1934- )
(1)
Blada Ewa
(1)
Borowska-Beszta Beata
(1)
Bukowski Kazimierz
(1)
Bącała-Ślęzak Marta
(1)
Cabalski Marian
(1)
Chęciek Mieczysław
(1)
Cytowska Beata
(1)
Czech-Włodarczyk Celina
(1)
Danuta Krzysztofiak
(1)
Dawid Dorota
(1)
Drozdowicz Jarema
(1)
Dziembaj Jacek
(1)
Dąbrowska-Jabłońska Iwona
(1)
Epstein Paul
(1)
Ewa Włodarczyk
(1)
Fuks Agata
(1)
Gajda Janusz
(1)
Gmerek Tomasz
(1)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(1)
Gunia Grażyna
(1)
Hildebrandt-Wypych Dobrochna
(1)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(1)
Jaworska-Witkowska Monika
(1)
Jolanta Spętana
(1)
Jąder Mariola
(1)
Kabaciński Rafał
(1)
Kaczmarek Piotr
(1)
Kamińska Julia
(1)
Konieczna Ewelina J
(1)
Konopczyński Marek
(1)
Konopczyński Marek (1956-)
(1)
Korzeniowska Wiesława
(1)
Koszyk Irena
(1)
Kowalski Mirosław
(1)
Kozierski Piotr
(1)
Kozłowski Paweł
(1)
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(1)
Lis Marcin
(1)
Madej Magdalena (1981- )
(1)
Makarowski Ryszard
(1)
Marczak Monika
(1)
Merecz Dorota
(1)
Mihilewicz Stanisława
(1)
Mikrut Izabela (1983- )
(1)
Miksza Małgorzata
(1)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(1)
Mudrak Elżbieta
(1)
Nawrocka Elżbieta
(1)
Nawrocka Joanna
(1)
Nowakowska-Siuta Renata (1970- )
(1)
Oelszlaeger Beata
(1)
Olszówka Piotr (1970- )
(1)
Pałasz Marcin (1971- )
(1)
Plopa Mieczysław
(1)
Plopa Mieczysław (1948- )
(1)
Potulicka Eugenia (1944- )
(1)
Pyżalski Jacek
(1)
Radziwiłłowicz Wioletta
(1)
Rottermund Jerzy
(1)
Rudzińska-Rogoża Aneta
(1)
Sakowicz Tadeusz
(1)
Sikorski Wiesław
(1)
Starzomska Małgorzata
(1)
Stawowy Ewa
(1)
Suchodolski Bogdan (1903-1992). Dwa bieguny ludzkiej egzystencji
(1)
Szaga Hanna
(1)
Szeliga Katarzyna
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Urbanek Arkadiusz
(1)
Winczura Barbara
(1)
Wirkus Łukasz
(1)
Witkowski Lech (1951- )
(1)
Wiącek Renata
(1)
Węglińska Maria
(1)
Ćwirynkało Katarzyna
(1)
Łaba Agnieszka
(1)
Łuczak Henryk
(1)
Śliwa Sławomir
(1)
Year
2010 - 2019
(36)
2000 - 2009
(31)
1990 - 1999
(3)
Time Period of Creation
2001-
(4)
Country
Poland
(69)
Language
Polish
(68)
Audience Group
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Subject
Pedagogika
(6)
Dziecko
(3)
Pedagogika resocjalizacyjna
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecko niedosłyszące
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Pedagogika kultury
(2)
Adopcja
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Arteterapia
(1)
Badania społeczne
(1)
Bajkoterapia
(1)
Biblioterapia
(1)
Dewey, John
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko chore przewlekle
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(1)
Dziecko z FAS
(1)
Elias, Norbert
(1)
Gentile, Giovanni
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Hessen, Sergiusz
(1)
Język polski
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Kerschensteiner, Georg Michael Anton
(1)
Kobieta
(1)
Kryminalistyka
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kultura fizyczna
(1)
Kultura masowa
(1)
Metoda Montessori
(1)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(1)
Mirski, Józef
(1)
Mowa
(1)
Multimedia
(1)
Mysłakowski, Zygmunt
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie
(1)
Nawroczyński, Bogdan
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Niepełnosprawność
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Nierówności społeczne
(1)
Ogólnopolski Konkurs Literacki "Razem z Guziolkiem piszemy bajki"
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika porównawcza
(1)
Pisownia
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Prawa człowieka
(1)
Promocja zdrowia
(1)
Przemoc kobiet wobec mężczyzn
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Rehabilitacja (med.)
(1)
Resocjalizacja
(1)
Rodzina
(1)
Rodzina adopcyjna
(1)
Rodzina zastępcza
(1)
Rowid, Henryk
(1)
Samobójstwo
(1)
Socjalizacja
(1)
Socjologia rodziny
(1)
Sośnicki, Kazimierz
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Starość
(1)
Suchodolski, Bogdan
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Słuch
(1)
Uczniowie
(1)
Urazy
(1)
Więź społeczna
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie fizyczne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Zespół ADHD
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Subject: time
1945-1989
(2)
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
1901-2000
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
2001-
(1)
Genre/Form
Podręczniki akademickie
(3)
Poezja dziecięca polska
(2)
Antologie
(1)
Bajka i baśń polska
(1)
Dyktanda
(1)
Monografia
(1)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1)
Poradniki
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół specjalnych
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół średnich
(1)
Twórczość literacka dzieci i młodzieży polska
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(2)
Historia
(1)
Językoznawstwo
(1)
70 results Filter
Book
In basket
Celem książki jest ukazanie specyfiki przeżyć i doświadczeń rodzinnych osób, które przyjęły do rodziny adopcyjnej lub zastępczej niepełnosprawne dziecko, jak również znaczeń, jakie badani przypisują swoim doświadczeniom. Aby tego dokonać, autorki z zastosowaniem strategii jakościowej poddały badaniom 20 rodzin adopcyjnych i zastępczych, które wychowują dziecko z niepełnosprawnością. Analizę badań poprzedzono prezentacją opracowań naukowych na temat socjalizacji dziecka w rodzinie, aktualnych rozwiązań w zakresie sprawowania opieki zastępczej w Polsce i sytuacji rodzin (także adopcyjnych i zastępczych) z dzieckiem niepełnosprawnym. Publikację adresujemy do pedagogów, nauczycieli, pracowników socjalnych, osób zatrudnionych w ośrodkach adopcyjno-opiekuńczych, centrach pomocy rodzinie i innych instytucjach, którzy w swojej pracy stykają się z rodzinami adopcyjnymi i zastępczymi, jak również studentów kierunków pedagogicznych i wszystkich zainteresowanych problematyką opieki zastępczej i niepełnosprawności. Wyrażamy nadzieję, że szczególną grupą odbiorców tej monografii będą rodzice adopcyjni i zastępczy wychowujący dzieci z różnego rodzaju i stopnia zaburzeniami, a także osoby rozważające zostanie takim rodzicami. Naszym celem jest pokazanie doświadczeń rodziców, którzy przyjęli do swojej rodziny dziecko z niepełnosprawnością w sposób jak najbardziej całościowy, ze zwróceniem uwagi zarówno na wyzwania, z którymi muszą się zmierzyć rodzice, jak i różne pozytywne aspekty z takim rodzicielstwem związane. W książce starałyśmy się stosować - podobnie jak w jej tytule - termin opisowy "dziecko z niepełnosprawnością". Stoimy na stanowisku, że jest on najbardziej odpowiedni, ponieważ akcentuje, że niepełnosprawność jest tylko jedną z wielu cech, które dane dziecko posiada. Ze względu na ograniczenia językowe nie zawsze taka poprawność się udawała. Jednak chcemy podkreślić, że pod każdym sformułowaniem typu "dziecko/dzieci niepełnosprawne" kryje się wyżej opisany podtekst. [Autorzy]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia dla dorosłych
No availability information: sygn. 36
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia dla dzieci
There are copies available to loan: sygn. 81 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia dla dzieci
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia dla dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 343 (1 egz.)
Book
In basket
Zrealizowano ze środków Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
There are copies available to loan: sygn. 796 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia s. [231]-254.
Rozdział pierwszy obejmuje treści związane z relacją niepełnosprawności i kultury, a właściwie kultur. Ilustruje podejście wobec osób z niepełnosprawnością od czasów prehistorycznych do XX wieku. Celem rozdziału było szczegółowe omówienie treści związanych z pozycją osób z niepełnosprawnością i ich rodzin w kulturze z uwzględnieniem pozycji i działań wobec osób z niepełnosprawnością i ich rodzin w dwóch systemach totalitarnych: nazizmie i komunizmie. Koncentrowałam się na dostrzeganiu prawidłowości i relacji niepełnosprawności w kulturze na planie szerszym, dotyczącym kontynentów. Nie było moim zamiarem przedstawienie sytuacji w kulturze polskiej, ponieważ te dane są na bieżąco opracowywane i publikowane przez znakomitych polskich pedagogów specjalnych, m.in. W. Dykcika, M. Chodkowską, A. Krauzego, J. Kruk-Lasocką, S. Sadowską, A. Wojciechowskiego, F. Wojciechowskiego, M. Zaorską, T. Żółkowską, H. Żuraw i innych. Swoje analizy chronologiczne relacji niepełnosprawności i kultury związane z przedstawieniem sytuacji osób z niepełnosprawnością ograniczyłam do przybliżenia realiów poststalinowskiego Związku Radzieckiego. Rozdział drugi dotyczy kwestii związanych z kulturową i naukową reprezentacją niepełnosprawności i zaburzeń rozwoju. Szczególną uwagę poświęciłam założeniom i zakresowi semantycznemu wyrażenia äkultura niepełnosprawnościö oraz ewolucjom naukowym deskrypcji i definiowania zaburzeń rozwoju w sferze intelektualnej, sięgając do A.F. Tredgolda i jego definicji z 1908 roku, a kończąc na współczesnych definicjach niepełnosprawności intelektualnej spisanych przez R. Luckasson (1992, 2010) i zespół badaczy. Wskazane fenomeny w rozdziale drugim analizuję na tle pojęcia kultury, cytując literaturę specjalistyczną, antropologiczną, psychologiczną oraz pedagogiczną, w tym etnograficzne badania własne. W rozdziale trzecim omawiam współczesne koncepcje teoretyczne opisujące życie osób z zaburzeniami rozwoju i ich rodzin. Wybrane koncepcje zostały ľ z wyjątkiem eugeniki oraz brokeringu kulturowego ľ implementowane w Polsce. Rozdział ten stanowi przegląd założeń teoretycznych następujących koncepcji: eugeniki autorstwa F. Galtona, C. Davenporta, H. Goddarda oraz normalizacji N. Banka-Mikkelsona i B. Nirjego. Ponadto przedstawiam koncepcję waloryzacji roli społecznej W. Wolfensbergera i deinstytucjonalizacji dyskutowanej przez R. Schalocka, self-adwokaturę i koncepcję niezależnego życia zapoczątkowane przez E. Robertsa, koncepcję jakości życia autorstwa R. Schalocka oraz koncepcję brokeringu kulturowego M.A. Jezewski. Do rozdziału włączyłam również moją autorską koncepcję habilitacji kulturowej osób dorosłych z zaburzeniami rozwoju, której szkicowe założenia opublikowałam w 2008 i 2010 roku.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia dla dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 22/28
Book
In basket
W opinii społecznej i licznych publikacjach funkcjonuje głęboko zakorzeniony stereotyp, że zjawisko przemocy ma charakter jednostronny: sprawcą przemocy jest mężczyzna, natomiast kobieta jawi się jako jej ofiara. Ten stereotyp jest tak głęboko osadzony jest w świadomości społecznej, że nie dostrzega się procesów i zdarzeń społecznych, które coraz dobitniej temu przeczą. Każdy publicznie nagłośniony akt przemocy ze strony kobiety w stosunku do dziecka czy dorosłej ofiary traktuje się ciągle jako odosobniony incydent, a nie utrwalającą się tendencję i wynik postępujących na naszych oczach zmian cywilizacyjnych. Taki coraz bardziej skrzywiony obraz życia społecznego, obejmujący wzajemne relacje między kobietami i mężczyznami w domu i w pracy przynosi poważne konsekwencje dla życia zbiorowego: rozpad rodziny, wzrost rozwodów, spadek liczby satysfakcjonujących związków, szerzenie się kultury singli, zmiany w sferze preferowanych systemów wartosci, narastanie zjawiska maskulinizacji kobiet i zniewieścienia mężczyzn, niepokojące zmiany demograficzne. Kobiety przejmują męskie wzorce zachowania, w tym również te, które polegają na agresywności i stosowaniu przemocy. W polecanej monografii autor przytacza argumenty na poparcie tezy, że współcześnie obie płcie sytuują się zarówno po stronie sprawców, jak i ofiar przemocy. Liczy, że właściwe zrozumienie charakteru przemocy w relacjach damsko-męskich będzie korzystne dla obu stron, w tym zdecydowanie dla kobiet, którym pomoże spojrzeć na przemoc także z innej perspektywy. Autor ma także nadzieję, iż sporządzone opracowanie pobudzi inicjatywy naukowe, służące wypracowaniu strategii i technik zapobiegania i przeciwdziałania opisanym postaciom i formom przemocy stosowanej przez kobiety, w tym domowej. Opracowanie jest adresowane do przedstawicieli nauk społecznych zajmujących się badaniem społecznych ról płci, interakcjami kobiet i mężczyzn oraz szybkim rozwojem tzw. kultury "unisex". Jego odbiorcami staną się również reprezentanci licznych zawodów zajmujących się prawnymi, psychosocjologicznymi i kryminologicznymi aspektami życia rodzin oraz bliskich związków mężczyzn i kobiet. Monografia wypełnia wyraźną lukę poznawczą. Ma charakter innowacyjny i multidyscyplinarny, a jej wnioski oparte są na aktualnych osiągnięciach nauk społecznych. Takie podejście pozwala na wszechstronne ujęcie zachodzących procesów. W sposób obiektywny i rzeczowy ukazuję, że gwałtownie narasta problem przemocy (psychicznej i fizycznej) stosowanej przez kobiety wobec mężczyzn, innych kobiet, dzieci oraz osób w podeszłym wieku. Stwarza też podstawy merytoryczne i metodologiczne do dalszej interdyscyplinarnego rozpoznawania struktury i dynamiki tego bardzo niepokojącego zjawiska społecznego i psychologicznego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia dla dorosłych
All copies are currently on loan: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia dla dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 616 (2 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia dla dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia dla dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 331 (1 egz.)
Wypożyczalnia dla dorosłych
No availability information: sygn. 331
Book
In basket
Tyt. oryg.: An observer's notebook, 2012.
Zrealizowano ze środków Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia dla dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia dla dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia dla dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again